הקורונה בישראל: עלייה של שבעים אחוזים במספר החולים הקשים ביממה האחרונה

צבי טסלר 1 Comment on הקורונה בישראל: עלייה של שבעים אחוזים במספר החולים הקשים ביממה האחרונה

איבוד שליטה על מספר הנדבקים בגל החמישי של הקורונה בישראל: בסוף השבוע אובחנו כמעט שלושים אלף נדבקים חדשים בנגיף | עלייה של שבעים אחוזים רק ביממה האחרונה במספר החולים קשים, ובבתי החולים מאושפזים מאה שבעים ושניים חולים קשים | כל הפרטים

בדיקות קורונה צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה צפויה להתכנס מחר ולהצביע על הקלות בהתכנסויות חרף המשך העלייה החדה במספר הנדבקים המכפיל תא עצמו מידי שלושה ימים.  יבוטלו התקנות המחייבות הצגת תו ירוק בחנויות שגודלן 100 מ"ר ומעלה בקניונים ובמרכזי "ביג".

במקום זאת תונהג בחנויות בקניונים הגבלת תפוסה: בחנויות ששטחן 100 מ"ר ומעלה – לקוח אחד לכל 15 מ"ר, ובחנויות ששטחן פחות מ-100 מ"ר – לקוח אחד לכל שבעה מטרים רבועים.

דיווח שנמסר בשעה האחרונה מלמד כי שלושים חולי קורונה מאושפזים כעת במרכז הרפואי הרצוג בירושלים ובדרך עוד 4 חולים, שצפויים להתאשפז בשעות הקרובות. עשרה חולים במצב קשה, 16 במצב בינוני וארבעה במצב קל. מדובר על פי 3.4 מאושפזים בשבוע האחרון בהרצוג פי 2.5 חולים קשה פי 4 בינוני.

מניתוח כלל החולים עולה כי 175 חולים חדשים במצב קשה נוספו בשבוע האחרון, לצד 72 בשבוע שאושפזו בשבוע שלפני כן.

במקביל משרד הבריאות מעדכן כי לאור שינוי מדיניות הבדיקות, במקרה של חשיפה למאומת או הופעת תסמינים, מתעדכנים המסרונים הנשלחים על ידי משרד הבריאות. בימים הקרובים עדיין צפויים להישלח מסרונים לא מעודכנים בעניין סיווג הבדיקות והבידודים.

לאור זאת משרד הבריאות מבהיר: מי שנחשף לחולה מאומת ואינו מעל גיל 60 או אינו נכלל באוכלוסיות בסיכון:

• אם הוא מחלים/מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, נדרש לבצע אנטיגן ביתי/אנטיגן מפוקח ללא בידוד. במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן ביתית יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת ולהיכנס לבידוד באם התוצאה חיובית. ללא ביצוע בדיקת אנטיגן מפוקחת, לא ניתן יהיה להכיר בהחלמה

• אם הוא לא מחלים/לא מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, נדרש לביצוע אנטיגן מפוקח ולהיכנס לבידוד.

תמונת מצב עדכנית להערב עולה כי 4,320,651 מתחסנים מנה שלישית. 5,962,302 מתחסנים מנה שנייה. 6,620,174 מתחסנים מנה ראשונה.

חולים קשה אתמול, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף : בני 60 ומטה: לא מחוסנים – 1.8 מחוסנים ללא תוקף – 0.4 מחוסנים – 0.1. בני 60 ומעלה: לא מחוסנים -42 מחוסנים ללא תוקף -12.6 מחוסנים -3.

בנוסף, 18,780 מאומתים חדשים זוהו אתמול (7.1). 200,365 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול (7.1).

היום, 8.1 נכון לשעה זו: 172 חולים שמצבם מוגדר קשה. 49 מונשמים. 8,259 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כן מיסטר בנט, ראינו איך אתה יודע לטפל בקורונה …. לךךךךך 🤮😷😷😷😷😷